|
Inspirer børn og unge med en læringsfolie. Flotte folier der byder på dansk, matematisk og andet faglig læring.
Dansk
Digitale Læremidler
Fysik, Kemi og Biologi
Geografi og Kort
Historie
Historiske Personer
Matematik
Musik og Rytmik
Sprog
Natur/teknik
Fordi et læringsfolie på gulvet, væggen eller vinduet er med til at skabe en lærerig og inspirerende hverdag for børn og unge. I UNIQA er vi altid klar til at give dig professionel og uforpligtende rådgivning ud fra dine ønsker, behov for et læringsmiljø fyldt med læringsfolier.
UNIQA kan skabe børnevenlige motiver i børnehaver der:
I kategorierne her på siden, finder vores udvalg af læringsfolier til børnehaver.
Har du andre børnehave relaterede spørgsmål eller ønsker, er du altid velkommen til at ringe tlf. 70 21 50 90.
UNIQA hjælper den moderne skole med:
I kategorierne her på siden, finder du vores udvalg af læringsfolier til skoler.
Har du andre skole relaterede spørgsmål eller ønsker, er du altid velkommen til at ringe tlf. 70 21 50 90.
Digital læringsfolie på gulvet eller væggen er med til at skabe en lærerig og sjov hverdag, hvor børnene kombinerer moderne teknologi med bevægelse.
Vores produkter er udviklet i samarbejde med eksperter og lavet i en kvalitet, så de kan tåle
at blive brugt dagligt og kan gøres rent efter behov – bl.a. er vores gulvfolier i 3M kvalitet.
Husk at vi altid er klar til at give jer professionel og uforpligtende rådgivning ud fra jeres
ønsker, behov og budget - uden omkostninger for jer.
0. klasse
Matematisk opmærksomhed - tal:
Eleven har viden om talsymbolerne og deres ordning
Eleven kan læse og ordne etcifrede naturlige tal
Matematisk opmærksomhed - antal:
Eleven har viden om metoder til antalsbestemmelse
Eleven kan bestemme antal i hverdagssituationer
Sprog og tankegang:
Eleven har viden om enkle matematiske begreber
Eleven kan anvende enkle forklaringer i forbindelse med placering og
størrelse
1. klasse
Matematiske kompetencer - problembehandling:
Eleven har viden om kendetegn ved undersøgende arbejde
Eleven kan bidrage til løsning af enkle matematiske problemer
Matematiske kompetencer - modellering:
Eleven har viden om sammenhænge mellem matematik og enkle hverdagssituationer
Eleven kan undersøge enkle hverdagssituationer ved brug af matematik
Tal og algebra - tal:
Eleven har viden om enkle naturlige tal
Eleven kan anvende naturlige tal til at beskrive antal og rækkefølge
Tal og algebra - regnestrategier:
Eleven har viden om strategier til enkle beregninger med naturlige tal
Eleven kan foretage enkle beregninger med naturlige tal
Tal og algebra - algebra:
Eleven har viden om enkle figur- og talmønstre
Eleven kan opdage systemer i figur- og talmønstre
2. klasse
Matematiske kompetencer - problembehandling:
Eleven har viden om kendetegn ved undersøgende arbejde
Eleven kan bidrage til løsning af enkle matematiske problemer
Matematiske kompetencer - modellering:
Eleven har viden om sammenhænge mellem matematik og enkle hverdagssituationer
Eleven kan undersøge enkle hverdagssituationer ved brug af matematik
Tal og algebra - tal:
Eleven har viden om naturlige tals opbygning i titalssystemet
Eleven kan anvende flercifrede naturlige tal til at beskrive antal og
rækkefølge
Tal og algebra - regnestrategier:
Eleven har viden om strategier til hovedregning, overslagsregning samt regning med skriftlige notater og digitale værktøjer
Eleven kan udvikle metoder til addition og subtraktion med naturlige tal
Geometri og måling - geometriske egenskaber og sammenhænge:
Eleven har viden om geometriske egenskaber ved plane figurer
Eleven kan kategorisere plane figurer efter geometriske egenskaber
Geometri og måling - geometrisk tegning:
Eleven har viden om metoder til at tegne enkle plane figurer, herunder med et dynamisk geometriprogram Eleven kan tegne enkle plane figurer ud fra givne betingelser og plane figurer, der gengiver enkle træk fra omverdenen.
3. klasse
Matematiske kompetencer - problembehandling:
Eleven har viden om enkle strategier til matematisk problemløsning.
Eleven kan løse enkle matematiske problemer.
Matematiske kompetencer - modellering:
Eleven har viden om sammenhænge mellem matematiske resultater og enkle hverdagssituationer. Eleven kan tolke matematiske resultater i forhold til enkle hverdagssituationer.
Tal og algebra - regnestrategier:
Eleven har viden om strategier til multiplikation og division.
Eleven kan udvikle metoder til multiplikation og division med naturlige tal.
Tal og algebra - algebra:
Eleven har viden om sammenhænge mellem de fire regningsarter.
Eleven kan opdage regneregler og enkle sammenhænge mellem størrelser.
Geometri og måling - måling:
Eleven har viden om måleenheder for areal.
Eleven kan sammenligne enkle geometriske figurers omkreds og areal.
4, 5 og 6 klasse
Matematiske kompetencer - problembehandling:
Eleven har viden om kendetegn ved lukkede, åbne og rene matematiske problemer samt problemer, der vedrører omverdenen. Eleven kan opstille og løse matematiske problemer.