|
|
UNIQA samarbejder med en dansk verdensledende leverandør om at udvikle elektroniske legepladser og ikke mindst læringsplatforme. Her kombineres leg og bevægelse med læring. De elektroniske legepladser og læringsplatforme fås i mange forskellige udformninger. Alle har dog det til fælles, at platformen bygger på de unikke sensorenheder, der ved touch-funktion aktiveres, som efterfølgende kommunikerer med brugeren igennem lys, lyd og tale. Kort fortalt er platformen elektronik, der kombinerer læring, leg, bevægelse, motion og glæde.
Proludic har designet en serie af Dynamiske strukturer, der alle bidrager til en ny dimension i leg. Serien vil skille sig ud i ethvert lege- eller sportsområde.
Fantasifulde, udfordrende og dynamiske
Med elektroniske og interaktive funktioner er denne fantasifulde, udfordrende, dynamiske serie af legeredskaber designet til børn fra 6 år for at teste deres balance og udfordre deres evner og mod. De interaktive lys- og lydeffekter genereres gennem kinetisk energi skabt af brugerne. Disse innovative funktioner motiverer børn til mere aktiv leg.
- Proludic forhandles med stolthed og eneret af UNIQA i Norden
Playtop Street er et unikt koncept indenfor interaktive legeredskaber, indbygget i en sikker gummibelægning. Det er et udendørs legeområde, der fysisk og mentalt stimulerer individer eller grupper af børn og voksne i alle aldre.
Playtop Street-serien har fire forskellige designs, der hver indeholder fire interaktive legepladsspil. De er lette for børn at lære, men svær at mestre.
Med en række spil designet til at udfordre såvel som forbedrer koordination, samarbejdsspil og hjælpe børn med at lege og udvikle sociale færdigheder.
Playtop Street er lavet af genbrugte erhvervskøretøjsdæk og sportssko. Uanset om du vil spille med dine fødder eller dine hænder, er Playtop Street den ultimative spilleoplevelse. Legesystemet er formet med satellitter, der skaber en række farver og lyde, når de berøres.
Playtop Street er en energigivende form for leg og motion, der virker både på sindet og kroppen.
Få børnene til at lege udendørs igen med sjove, interaktive, menneskedrevne og bæredygtige legeredskaber fra PlayNetic - der er ikke noget lignende derude.
PlayNetics legeredskaber genererer bæredygtig menneskelig energi ved blot at lege. Dette gør batterier og underjordiske strømkabler overflødige.
Brugeren genererer energi ved blot at lege. Energien bruges til at producere musik, spændende spil, fantastiske lysshows og meget mere.
UNIQA kombinerer elektronik, læring og legeprodukter.
Forskning viser at fysiske legeredskaber der er interaktive, kan motivere børn til mere fysisk leg. Nøglen til at få fut i børnene findes i computerspillet. Elektroniske legepladser er udviklet med inspiration fra dét, man fra computerspillets verden kalder adaptiv programmering. Adaptiv programmering betyder, at legeredskaberne måler på, hvor godt et barn klarer sig og legepladsen kan på den måde hele tiden justere og tilpasse sig det enkelte barns niveau.
Berliner Seilfabrik
Interaktive, unikke, bæredygtige og moderne legeredskaber fra Berliner Seilfabrik.
På en elektronisk legeplads bliver legen aldrig for nem eller svær, så børnene bliver hele tiden udfordret. Det betyder, at de er mere motiverede for at lege i længere tid, og derfor forbrænder de også mere. På jagt efter lys, lyd og touch Det interaktive består for det første i, at legepladsen med både lys, lyd og touch giver respons på, hvad du gør. For eksempel kan man aktivere alle satellitter på én gang, og så gælder det om at røre ved så mange satellitter som muligt på under 30 sekunder. På den måde skal børn løbe, klatre, jagte for at slukke eller tænde for lys eller lyd ved en enkelt berøring. Det er et princip, der er velkendt i det traditionelle computerspil. Gennem interaktiv leg bringes børn og unge i en tilstand, der lader dem gå ud over deres normale evner.
Det nyeste tiltag er større fokus på alsidig bevægelse og dens funktion i forhold til læring. Vores samarbejdspartner har udviklet en læringsapp med flere hundrede øvelser klar til brug. Ved brug af appen FIL kan undervisere såvel som elever nemt selv lave øvelserne. Herigennem opnås læring både ved oprettelse af øvelserne, men også ved gennemførsel og børn kan derfor lære både at samarbejde eller de kan udfordre hinanden i f.eks. en matematisk øvelse.